Tipy na lepší SPÁNEK

Spoustu z nás dokáže spánek potrápit. Pokud máte problémy s usínáním, buzením se během noci nebo trpíte insomniíí, je tento článek právě pro Vás.

CHOĎTE SPÁT & VSTÁVEJTE VŽDY VE STEJNOU DOBU

Málokdo z nás má vytvořenou rutinu, přitom právě ta je pro zdravý spánek velmi důležitá. 

SPĚTE 7 - 9 HODIN DENNĚ

Toto "pravidlo" jsme slyšeli už asi všichni, ale také často na něj zapomínáme. Dospělý člověk potřebuje v průměru 8 hodin spánku denně.

NEJEZTE 3 HODINY PŘED SPANÍM

Během spánku tělo regeneruje a všechny funkce, tedy i trávení, jsou utlumeny. Pokud si dáte k večeři těžké a tučné jídlo, ještě k tomu těsně před spaním, tělo si nemá šanci odpočinout. 

DEJTE ŠANCI BYLINKÁM

Správný výběr bylinek může ničím nerušenému spaní a večerní relaxaci velmi prospět. Dejte si dvě hodiny před spaním nás Bylinný čaj SPÁNEK jako součást Vaší večerní rutiny. Heřmánek a Meduňka podporují relaxaci a duševní zdraví, Lípa zklidňuje stresové napětí, Máta a Bazalka pomáhájí při nespavosti. 

DEJTE SI POZOR NA MODRÉ SVĚTLO

Modré světelné spektrum je ve velké míře přirozeně obsaženo ve slunečním světle a má tak bezprostřední dopad na náš biorytmus. Jmenovitě pak stojí za úbytkem tvorby melatoninu, který je tvořen výhradně za tmy a reguluje usínání a jednotlivé fáze spánku. Tím dochází nejen k oddálení usnutí, ale také snížení celkové kvality spánku.

Není vhodné před spaním koukat do telefonů, počítače či televize nebo. V zásadě odborníci nedoporučují používat v ložnicích LED zdroje světla. Doporučuje se osvětlení měkké, tlumené, nejlépe bez obsahu modré složky světla.

UVOLNĚTE SE 

Uvolnění je kritickou fází přípravy na spaní. Existuje mnoho způsobů, jak relaxovat:

- teplá koupel (ne horká) pomůže tělu dosáhnout teploty, která je ideální pro odpočinek

- sepsání seznamu úkolů na další den vám může uspořádat myšlenky a vyčistit mysl od přemýšlení nad zítřkem

- relaxační cvičení, jako lehká jóga, pomáhají uvolnit svaly a tím prospívají odpočinku. Ovšem necvičte večer energicky, to může mít na tělo opačný účinek. 

SPÁNEK

VYTVOŘTE SI VEČERNÍ RITUÁLY

Připravte tělo na spánek a vytvořte si večerní rituály, která Vám budou vyhovovat a pomou Vám připravit ke spánku tělo i mysl. 

My nedáme dopustit na esenciální oleje. Levandule, Cypriš nebo Meduňka jsou spánku velmi prospěsné. Právě ty naleznete v naší Magické svíčce SPÁNEK a Květovém oleji SPÁNEK

Svíčku zapalte hodinu až dvě před usínáním, pomůže Vám se zrelaxovat a podpořit nepřerušovaný spánek. Květový olej se používá na zápěstí, stačí kapka a účinky pocítíte okamžitě. 

Dobrou noc a krásné sny!

Napište komentář

Všechny příspěvky jsou odeslány ke kontrole před zveřejněním.